fredag 20 februari 2009

Jag är rastlös

Varför måste man jobba?
Varför kan ingen bara ge mig en massa pengar istället?

I och för sig tror jag att det skulle ta max två veckor innan jag skulle känna mig totalt värdelös och extremt rastlös. Men just nu så känns tanken på en jobb-fri värld väldigt lockande.

Jag kunde ju vara hemmafru i bästa "lantlig" anda. Stå mer en duk på huvudet, käckt knuten ovanför pannan så att pannluggen sticker fram och koka sylt, baka bullar och steka fläsk till familjen iförd ett vitt förkläde med volanger. Jag bor ju på landet, så det kanske kunde passa bra.
Det inte riktigt min stil. Dessutom tror jag tyvärr inte att det riktiga landet är lika romantiskt som trenden är...

Det är hästskit på vägen, grispiss på åkern, jakthundar i rep på gårdarna som skäller och 4 kilometer längs en skitig asfaltväg till affären. Som verkligen inte är en trevlig liten lanthandel, utan ett S-Market som är precis som vilken storhandel som helst, fast med mindre utbud.

Så är det på landet, på min sida om landsvägen *he he*

Men landet kan ju vara trevligt också, det är ju därför vi bor här. Långt till grannarna, till att börja med. Alltid en fördel.

Vårt hus

Hursomhelst så känner jag mig alldeles för rastlös för att jobba just nu. Först trodde jag att jag var slö och trött. Men det var den falska slöheten som smyger sig på en då man lider brist på vettiga aktiviteter. Var upp och rörde på mig lite just och fick jättestor lust att bara springa iväg nånstans.

Nu vill jag fara hem och jobba. Vi var duktiga och papprade vinden igår, skulle ha blivit färdiga också om inte det dumma pappret tog slut när vi bara hade två våder kvar. Så idag ska vi köpa mera papper. Sen måste jag städa lite också. Och baka. Bara huvudduken och förklädet som fattas alltså.

Eftersom min rastlöshet smittat av sig från kroppen till huvudet orkar jag inte skriva nåt. Det får bli bildkavalkad istället. Sovrummet från då till nu...

I orginalskick

En del av rummet innerväggar har rivits så att fönstren på långsidan kommit fram.

Alla innerväggar och innertak bortrivna, vindskyddskivor på plats under det gamla pärt-taket och vår blivande wak-in-closet är färdigbyggd.

Tak och väggar uppskålade och den nygamla "takbjälken" har lagts på plats.

Vi har börjat pappra... och det är kallt på vinden då det inte finns nån isolering.

Rummet är nästan helt inpapprat och börjar sakta me säkert se ut som ett riktigt rum igen.

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Vad fint ni ser ut att bo.

Kram igen Lisa