onsdag 11 februari 2009

Pimp my bathroom

Igår åkte vi via lillasyster påväg hem från jobet och hämtade några IKEA-hyllor från henne.
Hon har väl använt dom som kryddhyllor tidigare, men behövde dom inte längre då de flyttat till en ny lägenhet.

Så... hyllorna skruvades upp i vårt badrum istället. Jag har planer på att få till lite spa-känsla i badrummet. Så vi har dels dusch-hörna (med typ den dyraste duschen jag hittade, den är snygg och har fyra(!) olika duschstråls-möjligheter, lyyyyx) och dels bad-hörna med lejontass-badkar och utsikt över skogen.
Det har dock varit lite trist och tomt i badkars-hörnan, så nu skruvade vi upp hyllorna där istället. Blev fin förvaring till mina badskum och badbomber och så hade jag en tavla med en bad-anka på som passade perfekt där.

Bilderna är (som vanligt!) ur-usla. Denhär gången kan jag inte ens skylla på kameran, eftersom jag använde HE-Mans telefon som har en kamera som faktiskt är OK. Så idag är skammen helt och hållet min.
Dessutom får man ha i åtanke att jag är väldigt dåligt utrustad när det kommer till bildbehandlingsprogrammen, så... håll till godo!


Vilken pnuttig bild det blev! Men å andra sidan vet jag inte om jag vågar visa den i nåt större format.

Bildvinklar ja... jag är faktiskt en usel fotograf. Alla andra får ju så snygga bilder tagna av sina hem, ser ut som värsta inredningstidningen. Och för att ta mig själv i försvar så tyckte jag faktiskt att vårt badrum såg ut lite som en inredningstidning igår också! Det är bara jag som inte lyckas förmedla känslan så bra...

Men ni får försöka föreställa er det istället.
*mind-waving spa-känsla till er*

Funderar dock på om jag skulle ta och måla om hyllorna i vitt!
NÄÄÄÄ!!!! Skojar bara!!!! Men jag tänkte faktiskt att de eventuellt kunde passa bättre in om jag drog ett lager chokladbrun bets över dom. Färgen i sig är det absolut inget fel på, men den skär sig lite med de andra bruna färgerna i badrummet, som går mer i nöt/choklad. Men, men, det får duga tills vidare.

***

Förresten... jag tycker att var och varannan inredningsblogg har varit med i allsköns inredningstidningar. Är det liksom inflation i inredningsbranschen, eller har jag bara råkat stöta på de allra populäraste/bästaste/"hippaste" (tufft ord, va?) bloggarna?

Var anmäler man sig? Jag vill också vara med i inredningstidning!
Ni kan få komma hem till oss och ta tjusiga foton av vårt list-lösa vardagsrum, vackert dekorerat med HE-Mans skitiga tubsockor på, och mina använda glasstallrikar under, vardagsrumsbordet. Vårt mysiga sovrum, trendigt inrett med en madrass på golvet i den blivande klädgarderoben på vinden kommer nog också att bli en stor hit i inredninskretsar, tippar jag. Det gamla, nötta köksbordet med rangliga ben (shabby är ju såååå trendigt) och den dekorativa köksduken med ketchupfläckar på kommer göra er knäsvaga av ren lycka!

Låter det inte trevligt? Lämna en kommentar här bara, med era kontaktuppgifter samt namnet på den tidning ni jobbar för, så återkommer jag ifall jag är intresserad!

1 kommentar:

Roses & Angels sa...

Hej! Äntligen! Kan jag skriva en kommentar här, det strular hemma hos mig eller var problemet nu ligger :-). Ville bara säga välkommen till tävlingen och önska dig lycka till! Ha en trevlig dag! Kram Christa