onsdag 25 februari 2009

Det kom ett paket...

...och ett till!

Man hade kunnat tro att det var jag som har födelsedag idag och inte Korven!
Har varit på dåligt humör hela dan. Det var dötrist på jobbet, mina pengar är slut och jag kommer att få mycket mindre lön än jag brukat få p.g.a. att min skatteprocent höjts och för att 2 månaders matavgifter i kafeterian på jobbet dragits av lönen. Surt.

HE-Man är hos svärisarna och fixar min bil. Tre av fyra stötdämpar-fjädrar har gått av (gissa om bilen gick genom besiktningen) och de måste fixas till fredag. Ringde och pratade med honom för att fråga hur det går. Han sa "skit". Det var tydligen mycket svårare att byta fjädrarna än han trott.

Så dagen har inte varit så kul.

Eftersom HE-Man är borta blir det inget kalasande idag, trots Korvens födelsedag. Vi får ta det imorgon istället (vi äter kaka, djuren får räkor). Men nåt extrakul måste ju vovven få göra idag, så vi gick på lite längre promenad och Korven fick springa lös. Han tog i som om det gällde livet och sträckte ut sig som en liten (och lätt deformerad) antilop. Vi gick via postlådan påväg hem och där låg två paket och väntade på mig!
Ett var en bok jag köpt via huuto.net (typ Tradera) och det andra innehöll två trasor från disktrase-swapen jag deltagit i via sysidan.

Köket behöver en städomgång, verkligen... Och eftersom HE-Man fixar min bil, vilket lär ta hela dagen och halva natten, så är ju det minsta jag kan göra att städa köket. Men nu känns det iaf lite roligare med nya trasor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Fröken Eko! jag fick också paket idag! Det kom ju från dig, med en fin ekologisk handstickad disktrasa! Mina ekologiska grönsaker som just nu sover i kylskåpet kommer att bli jätteglada imorgon när de kommer ut på diskbänken och får se den!
Kul blogg, själv har jag ingen (ännu). Tack för trasan från din Syside-kompis Syofta.