tisdag 10 mars 2009

Allt känns fortfarande skit!

Jag trodde att min surpuppighet skulle gå över tills idag. Men den hänger fortfarande envist kvar.

Jag vill inte jobba idag, jag vill vara hemma och ligga på madrassen på vardagsrumsgolvet och slöa med alla mina små lurviga bebisar. Sen kunde jag gå upp på vinden, efter att ungefär halva dagen slöats borts i "sängen", och börja tejpa fast alla hål. Stackars korvhunden är ju förkyld också och bara nyser hela tiden. Eländes, elände.

Imorse låg jag på madrassen och upprepade ett relativt ofta förekommande morgonmantra för alla som ville höra (dvs ingen).
Jag vill inte åka till jobbet. Jag vill inte åka till jobbet. Jag vill inte åka till jobbet.

HE-Man tyckte att jag skulle stanna hemma med sjukt barn, men tyvärr tror jag inte att en snuvig hund räknas som sjukt barn, hur ynklig han än må vara. Väldigt synd.

Om jag fortfrande hade gått i skolan så hade idag definitivt varit en sån dag som jag hade hoppat över och stannat hemma under täcket.
Igår tillbringade jag hela arbetsdagen med att bara vänta på att få komma hem och sätta igång med arbetet, så när man då väl kommer hem och inte kan göra nånting så känns det så otroligt frustrerande. När jag kom mig upp på vinden så hann jag vara där i max en timme (att missa Simon och Thomas är ju otänkbart) så jag fick ju nästan ingenting uträttat. Tv-tittandet var en liten tröst, men eftersom jag inte hade gjort nästan nånting alls så kändes det som att jag inte gjort mig förtjänt av att slöa framför tv:n. Hursomhelst så kändes det som att jag kom hem efter en lång och tråkig arbetsdag, tittade på tv en timme och gick och la mig för att direkt stiga upp till en ny lång och tråkig arbetsdag.

De långa och tråkiga arbetsdagarna sträcker ut sig i en oändlighet framför mig. Sova, vakna jobba, sova vakna, jobba, sova, vakna, jobba. Så kändes det igår. Och lite idag med.

Varför måste allt kännas så SKIT ibland?

Kanske för att det ska kunna vara jätteroligt ibland också. Lite balans... Men när det är skit så är det verkligen... ja... SKIT!

*suck*

Och ännu har jag inte lyckats klura ut ur man får dendär "klicka-i-rutan-kommentarsfunktionen" att fungera.

***

Vad ska man göra då ens arbetskamrat "stjäl" ens arbetsuppgifter?

***

Bra att få "skriva av sig" lite...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas det går över snart. Annars skickar jag en länk hit:

http://www.tv3.se/play

Där finns Simon och Tomas hela tiden, ok? Inte riktigt detsamma, men kanske liten uppmuntran iaf?