onsdag 27 januari 2010

Inredning-overkill

Har idag fortsatt vara inredig av mig och varit inne och kikat på en av mina favoritbloggar då det kommer till inredning, Husligheter. Jag tycker att det är en bra inredningsblogg som blandar olika stilar och inte gör mig snöblind (vitt, nött, vitt, nött, spets, ni fattar..?). Jo, hittade ett inlägg där som länkade tillbaka till denna sida. (Där hade vi mycket fram-och-tillbaka-klickande)

Lägger in en bild från sidan här, så ni som redan tröttnat på allt klicketiklick slipper gå in och kolla vad det är jag pratar om.


Tjusigt va? Det är tydligen ett kombinerat födelsedagskalas-befodransparty, typ. Alltså, det är faktiskt bilder från en riktig fest. På riktigt.

Det är ju verkligen übertjusigt, säger inte annat, men mera tidningsartikel-fint än verklighetsfint, if you get my point? Alltså det är ju inte bara det att damen som ordant festen ifråga sprungit runt i hela stans antikbodar och inhandlat gamla apoteksglasskålar (som kostat hur många §??), hon har också specialbeställt fortunecookies, godis, printat en massa tags å stuff och dessutom hängt upp varenda en tavla på väggen enkom för festen!

Helt klart en fråga om en brud med liiite för mycket cash i fickan och liiite för mycket tid över.
Vilken vanlig männsika skulle satsa så mycket tid, och pengar (!), på en fest? Ja, förutom alla Bridezillas på bröllopstorget då förstås. Men ja, på ett födelsedagskalas? Den festen kostade säkert lika mycket som jag tjänar på två månader. Får starka Martha Stewart- och American housweife-vibbar, verkligen...

Jag får ångest då jag tänker på det. Vilket slöseri. På allt.

***

Ja, sen så tänkte jag ju också den tanken "Ställer hennes man till med en lika maffig fest då HON blir befodrar?". Men sen förstod jag ju att det blir hon ju inte, för vad skulle hon befodras till? "Överste-hemmafru"? Det går ju knappast, såtillvida deras liv inte är som i TV-serien Big Love. Men det är ju amerikansk helylle vi pratar om här, så jag tror knappast det.
Hennes jobb är nog att vara hemma, hålla sig snygg och fräsch, hunsa köksan och pyssla med sina klipp-å-klistra projekt a'la Martha Stewart och sen stå i givakt med en drink på en bricka i ena handen och makens mystofflor i den andra, då han kommer hem från sitt viktiga jobb.

Mer ångest.

Märks det alls att jag känner mig lätt fördomsfull idag?

Inga kommentarer: