fredag 15 januari 2010

Effektivitet

Jag har varit effektiv de senaste dagarna, därför har jag inte skrivit nåt på bloggen.

Det låter ju lite paradoxalt, men om jag slöar, ja då sitter jag och bloggar. Om jag har andra saker för mig så då har jag inte tid att hänga framför datorn. Nu tar jag dock en liten effektivitetspaus och kika in här i alla fall.
Vad har jag då varit så effektiv med? Jo, jag fick äntligen upp HE-Man på vinden för att fortsätta renoveringen. Det i sig var ju inte så effektivt från min sida, utan mest hans. Jag HADE tänkt gå upp, men det behövde donas och fixas här nere också. Så HE-Man fick välja; endera så diskade han under tiden jag fixade med tvätten och sen går vi upp och bygger, eller så går han upp och bygger och jag BÅDE diskar och tvättar (väldigt storsint av mig va?). Så igår har jag diskat, tvättat, lagat mat, packat in julpyntetn som jag "städade undan" förra veckan (satte allt i en stor hög på matsalsbordet) osv. Dan före det så lät jag den stackars, lilla, bortglömde hunden Dunnz gå på långpromenad och efter det blev jag så trött att jag måste kompensera min hälsosamhet med dega på soffan med ett wienerbröd. Allting ska vara balanserat, ni vet.

Nå, har varit på skolning idag, fått en massa superbra idéer som jag ska sälja till stora företag och bli snuskigt rik på så jag inte behöver jobba mera utan bara får göra det jag vill (*puh* man måste hämta andan lite emellanåt också, och inte skriva så långt!). Ergo, väldigt effektivt.
Nu efter mitt nyttiga mellanmål på barnlimsa (= barnläsk = bubbelvatten med saft i) och choklad (Fazers blå) så ska jag balansera vågskålarna lite med att gå på en längre promenad med Dunnzen (igen!). Så det så!

Nu går jag, hej då!

Inga kommentarer: