måndag 4 januari 2010

Nya tag!

Hej å välkommen, år 2010!

Hur ska jag orka med dig då?
Nå, nu har man ju haft ett, mer eller mindre, ofrivilligt jullov i ungefär två veckor. Med ofrivilligt menar jag inte att jag hellre hade varit på jobbet, nej då. Men jag har varit totalt försoffad, bara legat och glott på House och läst. Inte gjort nåt vettigt. jag som hade planerat att gå på långa vinterpromenader med hunden varje dag, shoppa på julrean, spela spel osv. Men det var för kallt att gå ut med hunden (hans små tassar fryser då det blir runt -25) och jag har, som sagt var, varit så slö att jag inte orkat gör p*ss.

Tänkte jag skulle vara utvilad och uppiggad för att ta itu med jobbet igen då. Men icke sa nicke! Det är lika svårt att masa sig ur sängen på morgonen för det. Jag är nog kroniskt morgontrött. Inte ens då jag ska stiga upp för att göra nåt kul, typ åka på semester eller nåt, så är det lätt/kul/uthärdligt att stiga upp. Det är bara hemskt.
Hur kan det vara så svårt att stiga upp?

Nå, nu är jag ju i allafall uppe och vaken. Dags att ta och nyårsstäda på bloggen? Har i princip varit helt dator-fri hela ledigheten. Inte ens kollat min mail ordentligt. Så det är väl på tiden att man tar och gör det nu, då lovet ändå är över.

Inga kommentarer: