torsdag 15 januari 2009

Första inlägget

Hej hej till er allihopa som inte läser min blogg!!

Måste väl börja det första inlägget så, eftersom jag kan anta att jag inte har några läsare :)
Så istället är det väl bäst att jag börjar det såhär istället;

Hej hej till mig själv!


***


Hej på dig själv får jag väl svara då :)


För att återgå till dagordning *hmm*

Mitt första inlägg på min första blogg. Hade lovat mig själv att aldrig börja blogga eftersom det var så ybertrendigt (hur får man in u med prickar på???) så det blev uttjatat. Alla har blogg. Folk blir kända för att dom bloggar. Själva ordet blogg är FULT. Blogg är TÖNTIGT!

(Men okej, jag har en blogg nu, men jag är iallafall inte med på FACEBOOK *urk*)

Men... jag behöver väl inte ha en typ Linda Rosing-jag vill bli bekräftad jättemycket-tönt-blogg heller... (alltså, vem 17 bryr sig om hon gått å klippt håret t.ex. (fast å andra sidan, vem fan bryr sig ifall JAG klippt håret???))

Så... här är min blogg.

Den kommer att innehålla allt och ingenting (väldigt uttömmande beskrivning va?). Nja... om jag måste specificera mig själv lite mer så kanske den kommer att innehålla bilder på vårt renoveringsobjekt (huset), bilder på och klagomål om div. hushållstyranner (hund, katter), bilder på vår skäre (sommarstuga på "fin" svenska) samt bilder på saker jag sytt, stickat eller virkat. Förutom bilder så kanske det blir lite allmänna funderingar också, mycket EKO förståss... (nån som sett namnet kanse?). Är en eko-wannabe som gör mitt bästa.

Hursomhelst, vill inte lägga mig själv i ett fack såhär i början med att säga att det är en inredningsblogg, en handarbetsblogg eller bara en vanligt (trist?) vardagsblogg. Det blir vad det blir...
Känner jag mig själv rätt så blir det ingenting *he he*

Ja.... kanske man måste ta en allmän presentation då också, såhär i första inlägget? Öppna mina armar för cyberrymden och berätta vem jag är *ååååh* (pretto)

Men, eftersom jag genom min utbildning har lärt mig att vara rationell och hålla ordning och reda på saker, så är det väl bäst att jag tar den allmänna presentationen i lite mer ordnade former.


***

Fröken Ekos presentation:

Finlandssvensk av årgång 83 som bor med sambo i en gammal, röd stuga på landet. Stugan är inhandlad våren -08 och i stort renoveringsbehov. Hälften av arbetet återstår ännu. Eftersom jag är en utbildad miljötönt försöker vi renovera "miljörätt".

I familjen ingår, förutom mansgrisen, också två katter och en hund av modell "korv". Tidigare fanns också två små möss, men dom är ute på foder för tillfället. De ska få flytta hem när vi renoverat lite mer. Förutom ovan nämnda djur är jag också intresserad av hästar, ja... kanske djur i största allmänhet. Skulle gärna ha en liten häst och några höns på gården också.


I mina hobbyn ingår läsning (fantasy-tönt), glo på tv och film samt handarbete. Tycker mycket om att handarbet och brukar bli lite överproduktiv mellan varven med slutresultat att jag försöker kränga ut grejorna till intet onta anande medmänniskor på diverse tillställningar. Eftersom jag är en eko-tönt så försöker jag vara så miljömedveten som möjligt i mitt handarbete och använder mig gärna av återanvänt material.

Sommartid tillbringas mycket av tiden på skären där jag helst gör ingenting. BRukar bunkra upp i solstolen med Pepsi, chips och lösgodis samt en bra bok. Får ofta sällskap av en dåsig liten hund-korv.


Varför starta blogg?

Orsak nr 1.
Enkelt, läser ofta min systers blogg Rödluvans Vita Vardag och ser att hon allt som oftast deltar i massa roliga bloggtävlingar. I de flesta bloggtävlingar så måste man ha en egen blogg för att få delta. Jag vill ju också vinna fina saker!!!!
Därför startar jag blogg

Orsak nr 2.
Jag har tråkigt!

Orsak nr 3.
Ovannämnda handarbetsintresse... Här kan jag visa mina "fina" skapelser, så att alla kan beundra dom och säga snälla saker om dom. Sen när jag själv tröttnat på det/gjort för mycket stuff så kan jag försöka kränga det till ER! *muahaahaaa* (Där har jag dock inga stora förhoppningar)


Mål:

Att få typ... 1000 besökare under det närmaste halvåret. Om jag inte får det så slutar jag! (då är det ju liksom ingen vits isåfall...)


Klart slut för idag!

Lämna gärna en kommentar!

1 kommentar:

Cantina sa...

Jaa!! Jag är först att lämna kommentar! Lycka till med din nya blogg och hoppas att du skrapar ihop till dina 1000 besökare på ett halvår. Då kan du ju få anledning att ha en alldeles egen tävling :)
Ett bra tips att få många besökare är att lämna kommentarer i andras bloggar. Man kikar ofta tillbaka för att se vad det är för en filur som lämnat kommentar.