fredag 30 januari 2009

Jippiiii!!!

Ibland kan man vara nöjd också, tänkt det! Vilken trevlig omväxling till allt gnäll och missnöje (även om dagen hittills haft sina små motgångar).

Nu har jag fått bloggen-layouten nästintill perfekt. Fick byta mall till en som var enklare att trixa med (i de kodnings-exempel jag följde användes en annan mall än den jag hade). Sen hade jag ju lite problem också med att få allting på rätt ställe, så att det inte blev för trångt osv. Men... jag har börjat förstå lite vad som är vad i alla dessa koder. Så nu har jag fått ihoptrixat en liiite personligare layout på bloggen, där alla sidoelement är där jag vill ha dom :)
(tja... ena sidebaren är lite felplacerad, men bra lite).

Så... nästa vecka kanske det blir ännu bättre :D
(Börjar känna mig lite som en datanörd, en mycket stolt datanörd, that is. Det är coolt att vara datanörd.)

***

Besiktade bilen idag också. Den gick ju förståss inte igenom. Tror det var två eller tre stötdämpar-fjädrar som gått av! Inte konstigt att bilen låtit lite märkligt...
Tur att HE-Man kan fixa sånt.

Egentligen skulle jag ha lust att strunta i att fixa bilen och köpa en ny istället. Jag ska köpa en ny, men när är ju en annan fråga. Fast om jag inte fixar bilen så att den går igenom besiktningen så får jag den nog inte såld heller. Och det är ju onödigt att föra den till skroten när nån annan kanske vill köpa den istället. Om felen blir reparerade håller den nog bra i några år till tror jag.

Måste börja söka efter nån passlig Aygo eller Yaris nu då :D (helst rosa)

Kommer inte på nåt bra att skriva. Har för bråttom... jag ska nämligen till stan och införskaffa mig ett nytt telefonabonnemang + telefon.
Blev lite sur på telefonoperatören, de har så konstigt faktureringssystem och jag får inte byta faktureringsdag vilket betyder att mina telefonräkningar konstant betalas för sent. Det blir jätteråddigt med alla telefonräkningar i deras konstiga "saldo-fakturerings-system" eller vad 17 det nu hette. Plus en massa annat tjafs.
Nä, dom får skylla sig själva för att dom råddar till det så. Idag byter jag operatör! (och skaffar kanske en telefon med 5 megapixels kamera, jippiii!!!)

Ja, ja.... nu ska jag trixa vidare så jag slipper till stan.

***

En ful liten illustration på vad jag tycker om min operatör just nu!

6 kommentarer:

White cotton grass sa...

:D
Du har ju fått till det väldigt bra!!
Skönt att det löste sig!
kram helena

Jojo sa...

http://lillaflisans.blogspot.com/

Fröken Eko sa...

Dumma blogspot. Bloggen funkar ju inte i explorer!!!

Jojo sa...

Tjo!

Har nåt åt dig..

Maria Berg sa...

Terry Patchet - stavade nog fel, min man är stor fan av dem också. Kanske han har några extra som han kan skicka - låt mig vet om du är intresserad.

Synd att det inte var du som vann halsbandet men jag tänkte tipsa om att jag har en utlottning av en förstoring (naturbild/hjärta) på gång.

Och vad kul att du fått till din sida! Min kära man är data nörd så han får allt hjälpa mig emellanåt... MB

Anonym sa...

vad kul att du ville vara med och tävla på min blogg. Du missade väl inte att jag hade en tävling till? Där du kan vinna både fotlänk och ring från www.lindassmycken.se?
Tävla gärna där :)

Sedan såg jag din tax och måste säga att han/hon var väldigt fin och stilig. Som hunmänniska faller man liksom pladask för jyckan :)

Ha det bra!!
Emma