lördag 17 januari 2009

Utlovade ful-bilder. Slaktad Barbie, katter och is.

Har ju i presentationen i höger spalt lovat publicera fula bilder. Så här kommer lite bilder...
Orsaken till att dom är fula är ju förståss INTE min förmåga som fotograf, utan kvalitén på min kamera *hmmm*. Men hursomhelst så har jag ju faktiskt bara en mobil-kamera, så fotona är inte av så bra kvalité. Jag får försöka krympa dom lite så att det inte märks så mycket.

Sur-gubben sitter i en soffa här bredvid och pluttar och läser Blade. Är på besök hos mamma och lånar hennes dator, så det var lite problem med bildöverföringen, så jag behövde fråga hjälp av gubbskapet. Det var ju såklart väldigt hemskt och jobbigt för honom...
Men med lite bluetooth:ande och allmänt knep å knåp tror jag väl att det ska funka.

Vi testar...

***

Lite inledande text... Spenderade gårdagens eftermiddag på loppis. Hiitade det jag behövde inför mitt lilla "projekt", samt lite extra grejor. Men det var billigt + att jag sålt lite stuff på nät-loppis, så jag hade 45 € extra i plånboken. Efter loppisrundan fanns bara ~35 kvar...

Bild nr 1. Mitt loppis-inköp inför stundade Barbie-slaktings-projekt. Ett stycke Barbie (den fulaste jag hittade, eftersom hon ska ), en visp till en gammal elvisp, en ljusstake + en spetströja. Nån som kan gissa vad det ska bli?

Lite andra loppisfynd. Två ljuslyktor samt en sak som beskrevs som "konstglas" (vad är det??). Det är den blå grunkan. Jag tänker använda den som ljuslykta. Tänkte först ha den i köket, men märkte att den passade rätt bra med de oranga/röda lyktorna (som jag tänker ha i sovrummet, bara det blir klart nån gång...). Bryter av mot det röda/oranga rätt så fint, tycker jag. Kostade ca 4 € allt som allt. Najs-prajs alltså.

Sen lekte jag och katterna lite med Barbies kläder. Här har ett förkläde förvandlats till en mycket fin mantel. Kisse var väldigt nöjd och stolt (efter viss övertalning) och poserar glatt. Kisse nr 2 måste ju förstås komma och inspektera också.










Sen började Barbie-slakten! Här är resultatet. Om ni tittar noga kanske ni ser att också vispen har fått genomlida smärre operativa åtgärder.
Kan nån kanske börja gissa sig till vad det ska bli?


***

Idag har vi varit ute på isen en liten sväng. Tjock och bra is utan snö. Säkert minst 20 cm tjock. Fint var det i alla fall med så tjock och blank kärnis. Snart kan man köra på den :)

Gubbskrället har fotat

3 kommentarer:

Jojo sa...

Vad pysslar du med?

Du är ju en barbie-dödare, fast å andra sidan har du varit det sen 1 års ålder, minns då du söndrade mina..

Jojo sa...

Vad?!

Ingen uppdatering än? =)

Åsa sa...

Hej!

Vilken rolig blogg du har...skrattade gott. Undrar vad det ska bli av barbie?

Lycka till i tävlingen.
Kram Åsa