fredag 23 januari 2009

Otrevliga proportioner. Stickning. Ljus.

Mitt tävlande börjar anta otrevliga proprtioner.... Som tur var skriver jag lååånga inlägg, så än är tävlings-raden inte längre än inläggen. Nåt positivt var det ju alltså med tiraderna *he he*

Men, men, som min kära syster påpekade, så har ju folk faktiskt tävlingar för att dom vill att människor ska delta. Det är ju hur bra reklam som helst! Och rolig reklam också. Har sett olika tävlingar där web-butiker o.dyl. har sponsorerat vinsten och som tack för det så länkar man i inlägget till deras sida. Tänk vad många extra-besökare dom får via tävlingarna. Det måste ju också vara väldigt förmånlig reklam om man t.ex. jämför med att lägga in en annons i en tidning eller nåt sånt. Samtidigt ger det ju ev. köpare en väldigt positiv bild av företaget.

Besöker nog hellre en web-butik som förutom att ha fina saker också delar ut lite smått å gott till sina kunder, än en web-butik som bara har en snygg banner på nåns hemsida... Gratis är ju alltid trevligt ;)

Nå... eftersom jag deltar i så många tävlingar som jag gör, så måste jag ju sjävklart lyfta fram det positiva i det, så att jag inte framstår som den sanna snyltgris jag är.

Hittade en tävlingsblogg, som innehöll enbart tävlings-inlägg. Naaaajs... den ska jag besöka ofta. Funderade på att göra en sån själv, men hur ska jag orka ha två bloggar? Det låter jobbigt... Dessutom kanske jag själv kan dra lite nytta av mina tävlingslänkar, kan ju hända att jag får lite extra besökare tack vare dom.
Hmmm... rubriken "otrevliga proprotioner" lät faktiskt mer spännande än själva texten. "Otrevliga proprtioner" ger helt andra (väldigt konstiga) bilder i mitt huvud....

***

Känner mig inte på nåt roligt och kreativt humör idag. Var lite allmänt blä till humöret igår och nu är jag sur på mitt jobb i största allmänhet. Alla är så dumma. Utom jag.

Ignorance is bliss,
but only for the ignorant.

Ignorance is bliss har man ju hört förr, men i min surpluttestund så kom jag på rad nr 2 alldeles själv... Att vara totalt ovetande om allt är väl bara kul för den som är ovetande. För den som måste handskas med de ovetande är det ett rent helvete...
Kanske man borde lägga till en tredje rad? Typ: For the knowing it's pure hell.

Hmmm... "knowing" lät inte bra. Med jag kan inte komma på nån bättre motsats till "ignorance" än det.

Mitt nya motto:
Ignorance is bliss,
but only for the ignorant.
For the knowing it's pure hell.

***

Igår fick jag garnet jag beställt. Det är Eco-Baby Bomull från Marks&Kattens. Väldigt mysigt garn, luktar t.o.m. gott (Ja! Jag måste faktiskt köra in näsan i ett nystan för att se om eko-garn luktar annorlunda än vanligt garn och det gjorde det! Ha!).

Här var det då en mycket intressant bild på två garnnystan, har två nystan till i samma färger, rosa och ljusgrön. Sen en liten (och dålig, jag har ju lovat att publicera fula bilder, eler hur!?) bild på hur långt jag hann sticka igår kväll under tiden HE-Man tittade på tv (favoritprogrammet: Antikrundan). Det är hela 4 cm, ungefär...

Moss-stickade för att få lite struktur, det är ju meningen att det ska bli en disktrasa. Så det måste väl vara lite som "tar i" när man gnider och torkar.


***

Till sist vill jag tända ett litet ljus för en älskad kamrat som gått bort.

Min allra första lilla kisse, som vi hade i hemgården, har försvunnit och varit borta i en vecka. Med tanke på det kalla vädret och att han faktiskt var 17 år gammal så kommer han nog inte tillbaka mer.
Kommer att sakna dig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejjsan :D aa men vad rroligt att du är med i tävlingen .. :)

Anonym sa...

Så fin blogg du har!! =) Var gärna med i min tävling - vinn lyxig överraskning! Kram// Diana

Anonym sa...

Beklagar M's bortgång :´(

//Miita