torsdag 29 januari 2009

Fixas och trixas

Äntligen kunde jag fixa till en extra sidebar på vänster sida!

Hade nästan lyckats klura ut det på egen hand m.h.a. lite kopierade koder från andras sidor, men det var en liiiiten grej jag missat, som gjorde att allt sket sig.
Nå, hittade bra hjälp från bloggen Beuatiful Beta. Så om nån vill veta hur man fixar en andra sidebar, gå in och läs där. Det förutsätter man man har lite basic skills när det kommer till html, men tror nästan man fixar det även om man aldrig sett html-kod förr. Väldigt enkelt.

Min sida ser inte riktigt ut som den borde än (vänster sidebar sitter för tätt ihop med inläggen), hade lite problem eftersom jag inte har samma layout-mall som man använt sig av i exemplet, men tror nog det ska gå att fixa på ett eller annat sätt iaf. Fast om det är nån som tror dom kan lösa mitt problem, så tages all hjälp tacksamt emot! :D

***

Fixandet fortsätter.... (om nån undrar varför bloggen hela tiden byter utseende)

3 kommentarer:

Jojo sa...

Du måst bara kolla detta, skratta liiiite för mig själv..

Ska vi testa nångång ?! =)
haha..

http://www.gomdig.nu/

Vero sa...

Det är alltid kul att byta utseendet på bloggen. Jag fixar hela tiden. Det blir aldrig riktigt bra... =)

Trevlig helg!

Ingela la la sa...

Här har det hänt grejer!! Snyggt, tyvärr kan jag inte vara till någon hjälp..jag är usel, min granne hjälper mig.. Tack och lov =)

Ha en bra dag!
kram