måndag 11 maj 2009

Solen skiner

Tänk ju, tänk ju får all dö najs kåmments på mitt najsiga sovrum!

När jag kommer hem idag så ska jag kanske (om jag orkar) ta och skruva upp gardinstången också. Och hänga upp lite gardiner.
Men jag tror att jag ska börja med att dra ut några filtar och lägga mig på gräsmattan och sova. Om jag inte fryser ihjäl då förståss. Även om solen skiner så kan det vara lite förrädiskt, så får se hur det blir. Kan tänkas att jag ev. känner tyngden av det till övermåtta fulla bankkortet (jo...) och åker via stan och handlar en solstol åt mig så kan jag sova i den istället. Eller kanske en hängmatta...

Men ni anar en trend på mina ev. inköp i alla fall? Jag ska alltså investera i min egen slöhet hade jag tänkt. Borde börja fundera på att köpa en gräsklippare också, men det tar jag en annan dag tror jag.

Hursomhelst så känner jag mig på rätt bra humör idag, solen skiner ju! Då känns allting lite roligare.
Frågan är bara hur länge det varar... Mitt humör är ju inte av den vänare sorten, så att säga. HE-Man brukar gnälla på mig att jag är så sur och vresig, ja... ett exempel har vi ju faktiskt här.

"Måste du alltid sura" "Du hatar ju allting" (oftast efter att jag ropat nåt i stil med "jag hatar XXX") osv.

Men! Som bekant har jag ju varit borta i en vecka på semester. HE-Man var väl rätt glad när jag kom hem, men några större känsloyttringar blev jag inte bortskämd med. Inte förrän en-två dagar efter hemkomsten.
HE-Man hade ju arbetat som ett tok (blev du glad nu surgubben?) för att göra sovrummet klart och inte hunnit diska nåt alls. Hela huset såg för övrigt ut som ett bombnedslag också. Jag fick nog av eländet och ställde mig i köket och gormade och skrek åt eländet, våldsstädade lite i allmän panik och klampade in i vardagsrummet där jag kastade mig ner på soffan och surade. Då kommer en liten, liten HE-Man uppkrypandes brevid mig, ger mig en stooor kram och tittar på mig med såna hundvalpsögon att till och med Korvhunden hade känt sig slagen.

"Oj vad jag tycker om dig!"

Just så! Det var alltså det han hade saknat!

2 kommentarer:

sand mellan tårna sa...

Hej.

Tack för all info om Budapest.... jätteskoj att du skrev så mycket. Det ska verkligen bli mysigt att åka, visserligen drygt 2 veckor kvar, men lite kan man få längta. Jag kommer troligtvis att ha med en data och blogga även där, så kika gärna in igen om du vill se hur jag tolkar staden.

Kram Linda

evamar sa...

Stackars lilla HeMan. Vilket tålamod han har! (Tävlingsfjäsket börjar här. Jag är som sagt inte bra på Paint...)

PS. Han snokar väl runt här så han inte missar det här. Man vill ju inte slösa på fjäsket.

PPS. HeMan, vilken sorts korv föredras?