torsdag 21 maj 2009

Jag måste bara...

Jag har tusen saker jag borde göra här hemma.
Vissa vill jag göra, för att det är rätt kul, t.ex. att vara ute på gården och fixa nya rabatter och sånt, men andra är rena pest-och-pina-plågan.

Till exempel så borde jag gå upp på vinden och spakla i den blivande klädskrubben. Men det är så himla trist och SKIIIIT så jag vill inte.

JAG VILL INTE!!!!

Men vem annan ska göra det då?

Då kunde jag ju förståss gå ut lite först, och göra nåt som är kul, men då kommer jag bara att lämna där ute och inte komma in igen alls. Inte heller bra.

Och bara jag får skit-spaklingen ur världen så kan vi börja måla, och då är det nästan klart. Tror mina kläder börjar tröttna på att bo i en stor pafflåda också, de måste ju få sommarlov nån gång de med, och komma ut och lufta på sig.
Hade jag varit en duktig flicka så hade jag ju fixat bort skitjoibbet direkt på förmiddan och kunnat göra allt det roliga sen.
Men jag är ingen duktig flicka, jag är kanske mer en lat gnällkärring, och lata gnällkärringar gör bara inte så. Så enkelt är det.

Lata gnällkärringar går och ligger på soffan i två timmar och sover i ren protest istället.

Så det så! *där fick ni, dumma hushållssysslor*

Jag tror att hushållssysslorna blev väldigt förnärmade och kommer att veta bättre nästa gång, tack vare min tysta revolt...

Dessutom har jag hittat ett nytt internet-spel också, och jag måste ju ha tid att spela lite med.
Det heter Vikings, Pirates and Ninjas. Det är rätt simpelt men ändå ganska kul. Och det bästa är ju att det är gratis.

Nån som känner sig sugen på att testa? Nu när jag propagerat lite för spelet...
Ni får mer än gärna registrera er och provspela lite, för om jag lyckas värva er så får jag poääääng *jejejeeeeee*

Registrera er via denhär linken ifall ni vill bjuda mig på lite gratis-poäng:
http://www.vpnwars.com/meteor/vpn/redir/signup/?ra=120673

Man måste registrera sig, skapa en gubbe och göra ett uppdrag (quest) innan jag får min poäng.

Min spelgubbe, friskt knyckt från Vikings, Pirates and Ninjas.
Visst är hon fin???

6 kommentarer:

Skönt Hemma sa...

Har en ny tävling i bloggen nu med ett fint pris som jag tror skulle passa dig ;)

sarah sa...

GRATTIS! du är en vinnare i min blogg , kika in på min blogg och se vad du har vunnit! Skicka sedan ett mail till mgi med dina adressuppgifter så jag kan posta vinsten så snart som möjligt.

Sarahsglitterblogg@hotmail.com

Kramar!

Sjabbig men chic sa...

Men ibland har man verkligen inte lust. Just nu håller jag på med lite allt möjligt. Jag vill ju helst vara ute men behöver fixa lite inne. Så jag är lite ute, sen är jag lite inne, så bloggar jag lite och nu ska jag ut igen.
Så kan det också vara.

Kram Lisa

Giesela sa...

Tack för att du va med i tävlingen, lycka till nästa gång
:0) Kram Giesela

Caroline, LINA FRANK sa...

Kul att du deltog, kommer snart upp en ny :) Glöm inte att kika in i bloggen under veckan, direktrapportering från Grekland :)

Helena sa...

Det där spelet låter kul, betydligt mer viktigt än trista hushållssysslor. Jag är nog tyvärr också en lat gnällkärring... fast det känns ganska skönt att vara det! Haha! ha en bra dag! Kram Helena