torsdag 16 april 2009

Slö

Tänkte skriva ett jättekul inlägg (som vanligt då!) men kom av mig. Det kom lite akuta arbetsuppgifter emot och jag fick åka ut och tala med en tant och lite sånt...

Så nu vet jag inte vad jag ska skriva.
Men jag kan börja med att, på begäran, visa några bilder av hur arbetet med att få mig och HE-man förflyttade ut ur sovskrubben till ett riktigt sovrum, fortskrider.
Ni ser att vi kommit till det alldeles underbara stadiet "spakla-slipa" (efter det kommer "spakel-slip-mål"-stadiet... *he he* (<- inside-skämt där)). Jag hatar att spakla.
Eller egentligen är det inte så farligt, men det känns som att det är så himla viktigt att man är noga och att det blir bra, eftersom alla klanterier syns så himla bra, så det blir bara jobbigt och man får prestationsångest.
Man blir liksom lite spaklings-impotent, om ni förstår hur jag menar?

Men, när man väl står där med en bytta med färdigblandat spakel i ena handen och en halvrostig spakel i andra, ja då går det rätt bra. Fast ännu har jag ju inte behövt slipa nåt och det är ju tusen gånger värre!

HE-man är totalt och fullständigt värdelös på att spakla (kanske jag sagt det redan?). Men han säger bara att "Man kan ju inte vara bra på allt!"
Nä, nä... men varför måste han vara så värdelös på just dethär, så jag måste göra allt själv?
Nå, hellre gör jag det själv och det blir relativt OK än att han gör det och det blir skit ;) (dendär gubben var åt dig HE-Man!)

***

Har fipplat lite med mina tävlings-pysslanden idag också. Lagt upp nya länkar osv. och så vann jag faktiskt en tävling idag också! *jippiii*
Ni ser, allt arbete lönar sig förr eller senare!
Vann en tävling i påsk också och jag lovade att ta ett foto på min vinst, men jag har inte kommit ihåg att göra det! *skäms* Får försöka igen när jag kommer hem idag.

Kom också på att jag ju sgt att jag ska ha en egen tävling. Oj, oj, oj... Hade först tänkt ha en tävling då jag fått 1000 besökare, men det har ju "vari å fari" för länge sen det... men jag måste försöka igen där runt 2000. Men det närmar sig rätt hastigt det också så det blir nog lite tajt.
Äh! Att hitta på en anledning till tävlingen är väl den enklaste biten, det klarar jag nog. Vinsten däremot blir nog lite svårare...

Fast nu har jag faktiskt påbörjat pysslandet och tillverkandet av den delen av tävlingsvinsten jag ska knåpa ihop själv! Så det så!

Det är alltså på gång...

Inga kommentarer: