fredag 3 april 2009

Jag och Dunnzen lekte igår

Nä... nu har jag mobbats färdigt, åtminstone för denhär veckan. Helgen borträknat då förståss...

Nu ska jag inte reta andra bara för att dom inte tycker som jag, det är inte snällt. Fast å andra sidan är jag inte så säker på om jag är en snäll person heller.

Nåja. Jag ska visa en bild från igår.

*datatrixning pågår*

Nähä!
Det gick inte... Har glömt telefonkabeln hemma så jag får inte bilderna överförda från telefonen till datorn. Det måste vänta tills jag kommer hem.

Det jag tänkte visa er var en fantaaaastisk naturbild som jag och korvhunden Dunnzen (ni fattar väl attt både korvhunden och Dunnzen är täcknamna va? inte kan man väl ha hunden att heta korven eller dunnzen heller? han vill ju bara vara anonym liksom...)
Och så kom jag av mig igen...

Jo, jag och korvhunden var ute och lekte på gården igår. Det var så roligt att vara ute när snön börjat smälta bort på riktigt nu. Vi sprang omkring lite i skogen bakom huset, grävde (mest Dunnzen) och tog lite foton (mest jag).
Nu i vinter har det varit så himla mörkt där vi bor, eftersom det inte finns nån vägbelysning och granngårdarna är så pass långt bort. När man kommit hem från jobbet har det redan varit becksvart, så jag har inte riktigt velat vara ute så mycket (tänk om det det kommer en varulv eller en vampyr??!!) förutom när det varit månljust. Men nu när det är ljust och snön smält bort så är det riktigt kul att vara ute igen. Och nu har jag tid och möjlighet, för första gången, att riktigt kunna snoka omkring överallt på gården.

Nå, i slutet på sommaren så köpte jag några äppelträd som jag planterade. Duktig som jag är så tänkte jag ju naturligtvis lägga nåt slags skydd runt dom till vintern. Men jag glömde bort...
När jag sen kom ihåg det på nytt, i mitten på vintern, så hade harj*vlarna redan varit och ätit en massa på träden. Så nu är det lite spännande att se ifall dom överlever.
Men, men.... jag tror nästan det. Ni ska få bildbevis när jag kommer hem och kan tele-data-kabla klart.

2 ½ timme kvar på jobbet. Snart är det helg!

3 kommentarer:

Vero sa...

Jag har samma tid kvar av min arbetsdag jag också.

Nicole sa...

Nämen har du hamnat i en egen liten skrubb nu där du får sitta o blogga på arbetstid?? ;)
Tur att den inte heter Korvhunden, din lilla sötnos!
Kul att du ville vara med i tävlingen och att du inte tyckte att priserna var fööör lantliga!
Ha en skön helg och försök undvik att trampa i det där bruna som ligger på vägen!

Lilla huset på prärien sa...

Det ska bli kul att se lite bilder på din (alldeles säkert b e d å r a n d e) trädgård sen *ler*

Som jag garvade när jag läste ditt förra inlägg - det är sååå mitt i prick! Fast jag säger nog bedårande ibland faktiskt... vad betyder det då? Mina barn kan vara bedårande... ibland. *flinar*

Jag älskar sättet du skriver på! (se där... lite fjäsk - då är jag säkert förlåten mitt bedårande eller hur?!)