lördag 27 februari 2010

Lunch

Jag har haft mycket att göra denhär vecka. Bland annat så har jag börjat klä om det senapsgula monstret, varit på studiecirkel, skickat iväg HE-Man på gubbresa och blivit sjuk. Det är mycket att stå i.

Angående mitt tidigare inlägg så är det hundra procent sant att HE-Man gnagde på mitt finger som om det var en, tja, morot eller nåt. Ikväll kommer han dock säkert att gnaga på en ölkork eller nåt annat lika spännande istället. Det är väl sånt de brukar göra på gubbresor, gubbarna?

Så nu är jag gräsänka. Jag tänkte skriva "igen" men nu när jag börjar fundera på det så var det ju rätt så länge sen jag var ensam över helgen sist. Äh, jag minns inte så noga, vilket ju måste betyda att det inte är så himla stor skillnad, så vi struntar i det.

Nu har jag och Dunnzen just kommit in från gården. Vi (läs jag) har skottat snö och lekt i snön (Dunnzen). Han försökte rymma lite också, men det hade han inte tänkt på att han inte var särskilt svår att spåra upp. Det var bara att följa den lillla korvstigen han trampat upp så hittade jag honom bakom huset där han höll på att forcera en snöbeklädd sten, det gick inte så bra. Det är mycket som är svårt när man är en liten Dunnz och blötsnön går upp över öronen på en.

Nå, nu är jag dålig efter allt snöskottande. Min sjuka hals protesterar. Vilket kan vara en av orsakerna att Dunnzen trodde att han kunde smita, jag klarade ju inte av att ropa på honom. Antar att hans milda uppfostran lämnat sina spår... om man inte hojtar som en idiot så struntar han fullkomligt i en...

Men nu ska jag äta upp min väldigt hälsosamma brunch (bestående av favoriten Finnrexin med svartvinbärssmak samt en stort chokladkex med chokladbitar, kaffesmak och chokladöverdrag, nyttigt!).

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Krya på dig nu. Inte bra att skotta snö när man är dålig. Du kan väl bara trampa upp en stig. ha en riktigt skön söndag!

Kram Lisa

Kashaya sa...

Roligt att du ville vara med och tävla, delta gärna i de andra tävlingarna om du inte redan gjort det.=) Kommer snart upp en ny tävling också.