tisdag 23 februari 2010

Elak kanin

Nattens konstiga incident:

Vaknade mitt i natten av att HE-Man låg och pep. Bara det kan ju verka lite märkligt, men det är inget direkt ovanligt, han piper och grymtar rätt ofta i sömnen då han drömmer mardrömmar. I vanlig ordning så pajade jag honom lite på kinden för att lugna ner honom. Det brukar funka fint, han slutar grymta/pipa och fortsätter sen sova.

Nå, Fröken Eko utdelar lite snällt och trösterikt paj, *paj paj* och som tack börjar HE-Man gnaga på mitt pekfinger...

Det var ju snällt.

Jag frågade honom va 17 han sysslade med, så han vaknade. Då passade jag på att fråga vad han drömt om. Svaret var "elaka kaniner på wc". Hmmm.... var det HE-Man som var en elak kanin, eller var det min hand som var en elak kanin?

3 kommentarer:

Anki sa...

Hihi, jag fnissar för mig själv jag...skönt att det finns dom som har samma problem! Mina hundar drömmer ljudligt...gläfser, morrar och ylar...sparkar med benen så grannarna undrar säkert vad som pågår *fniss*

Ha en bra dag!
Kram Anki

Maria sa...

Hahaha, fan vad kul! Gnagde han på ditt finger?? :) :)
J gnyr ibland men det roligaste är när han slutar andas. Han bara ligger och håller andan i sängen i säkert 30 s, till slut undrar man ju om det är nån typ av försenad plötslig spädbarnsdöd...

KRAM

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Vinnaren till min tävling är dragen, blev det du? Kika in och se efter;)