tisdag 2 februari 2010

*kokkoooo*

Ja, hur jag än försökte skriva det så såg det dumt ut. Rubriken alltså. Kunde inte komma på varför tills det slog mig att på "riktig" svenska (dvs. rikssvenska då, eller kanske skriven svenska) så säger ma inte "kockooo", alt. "kukkuuuuu" (som det känns bäst att skriva), man säger/skriver "tittut".
Men så säger ju inte jag, jag kör på finlandismer fullt ut (visst heter det så?). Ja, eftersom jag är en finlandssvensk, med en finlandssvensk blogg så skriver jag på finlandssvenska. Så då får det blir "kokkooo" och inget annat.

Fast meningen med alltihopa var ju att jag inte orkade skriva nåt alls utan bara skulle lägga in en bild. Så nu slutar jag skriva och lägger in bilden istället. Jo.

En liten katt som kikar ut genom ett vindsfönster

2 kommentarer:

segsliten sa...

Det viktiga är väl ändå att meningen går fram. Och det gjorde den ju. Åtminstone här.
Kram ☺

Maria sa...

HAHAHAHA!! Är det ögonen man ser?? Läskigt och otroligt sött på samma gång :)

Kram