tisdag 2 mars 2010

Dunderförkylning

Det var nog ingen bra idé att skotta gården i lördags. Eller att bära flyttlådor (om än så få) till lillebror. Jag har nog aldrig varit såhär himla sjuk av en vanlig förkylning någon gång tidigare. Igår morse så trodde jag att jag skulle hosta upp lungorna *splaff* på huvudkudden i sängen.

Jag tänkte t.o.m. att det kanske är nåt värre än en vanlig förkylning så jag åkte in till hälsovårdscentralens sjuksköterskemottagning. Som tur var så verkar jag inte ha någon inflammation (typ lunginflammation eller så) och det är ju bra. Men sjuk så inih*lvete är jag ändå.

Så det är nog ingen vanlig förkylning, tror jag. Det måste vara en dunderförkylning. Synd bara att de inte säljer dunderhostmedicin på apoteket. Jag skulle verkligen behöva lite dundermedicin till dethär. Eller kanske lite dunderhonung att sätta i téet?

Var är riktigt Bamses farmor när man behöver henne?

Fast å andra sidan så skulle jag väl få ont i magen i tre dagar då, till på köpet. Så det kanske är bäst att låta bli dendär dunderhonungen..?

4 kommentarer:

jenny sa...

Hej, tittar förbi och lämnar ett litet avstamp och tipsar om att kika in hos mig och tävla där också ♥

Kram Jenny

Maria sa...

Krya på dig!! Det finns faktiskt dunderhonung, iaf förkylningshonung, på Ica!!

KRAM

Elin - Ett hus till oss sa...

Fy vad tråkigt det är med förkylningar, här är vi också lite krassliga. Hoppas du hittar dundermedicin.

Jag tänkte tipsa dig om du nu kan vinna fina smycken från Miss Dee hos mig. Massor av fina att välja mellan :)

Jag önskar dig en fin kväll!

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna