fredag 4 september 2009

Jag döööööör

Har fått byta rum på jobbet. Det är helt OK och förhoppningsvis måste jag inte flytta igen inom den närmaste tiden.

Det nya rummet är nästan lika stort som det gamla men mysigare, arbetsstolen är inte lika lyxig men utsikten är bättre, jag har inte lika många hyllor men arbetsbordet är bättre. Så överlag är jag nöjd med flytten.

Men! Det finns ett stooooooooort (jag menar oundvikligt, jättebauta, megagigantiskt MASSIVT stort) problem med det nya rummet. Jag kan inte stänga av radion!
De spelar radio i högtalarsystemet här, i hela huset. I normala fall så ska varje rum ha en egen volymknapp där man kan stänga av radion. Tyvärr är jag i avsaknad av en sån knapp, eftersom min knapp, av någon outgrundlig anledning, befinner sig i grannrummet. Har säkert nåt att göra med hur rummen flyttats om och delats upp tidigare.
Nå, lite radio är väl inte så hemskt, kan man väl tycka. Nä, i vanliga fall så är radio helt OK. De spelar väl inte världens bästa musik HELA tiden. Men då kan man ju bara byta kanal. Grejen är den att det inte GÅR att byta kanal, alls. Det enda som strömmar ur högtalarna här är den finlandssvenska radiokanalen Vega.
Största kundgrupp: pannschisar.
Jag: ingen pannschis.

Jag vill inte höra på gudstjänst kl. halv nie varje morgon, jag är inte ens kristen! Jag vill inte höra om när pensiönärs-Berit bröt lårbenshalsen och hur jobbigt det var att ligga på sjukhus, jag vill inte höra "klämkäck" svensk radiomusik. "Klämkäck" måste vara ett ord härstammande ur helvetets djupaste avgrunder. Allting som kan beskrivas som "klämkäckt" (typ Martha Stweart) måste vara djävulens påhitt, på riktigt! Jag dööööööööööör!

"Grannens gräs är alltid grönare *bjungeligbjioong blutti blutt* jag kör omkring i min gamla Renault *lalala*"

Det kan inte finnas värre musik än sånt sk*t! Dethär måste ju klassas som tortyr. Ni vet som när de musiktorterade fångarna på Guantanamo.
Alltså jag trodde bara att jag flyttat från en våning till en annan, inte från mitt relativa fängelse "Jobbet" till en tvättäkta fångstanstalt "Guantanamo".

Tyvärr så tycker min rumsgranne (som har kontrollen över volymknappen att dethär är rena mumman för öronen (är h*n helt sinnes eller vad??) och vill inte stänga av sk*ten. Dessutom kan h*n inte spela på nån OK volym. Nä, har pratar vi om att rocka loss fethårt till Sjögrens "Leende guldbruna ögon" på nästintill maxvolym.

Om inte vaktmästaren snart kommer och klipper av högtalarkabeln så kastar jag telefonen i högtalaren och hoppas på lite elektrisk kortslutningen som ska befria mig från detta helvete.

***

Och för att inte helt smutskasta radio Vega måste jag väl ge dom erkännandet att nyheterna är helt OK, dessutom lär dom ha ett bra program om djur och sånt, men f*n, resten är bara skit!

5 kommentarer:

ejmis sa...

Håll ut!! ;)

zeca63 sa...

Hahaha... hoppas du står ut i väntan på vaktis... Jag måste be om ursäkt att halsbandet blivit liitee försenat men lovar och svär att det kommer!! Kramiz

Samlerskan sa...

Jag lider med dig. Hoppas vaktmästaren kommer och räddar dig snart.

zeca63 sa...

Hoppas din söndag blir mer njutbar än på jobbet...Kramiz!

Tea Lady sa...

Känner mig träffad och lämnar en kommentar (dödskallen är ju läskig!).

Ja, du har verkligen ett problem!

Förresten, nu har jag ekologiska teprenumeration i min butik...

Kram,
Lena