onsdag 23 september 2009

Svininfluensa?

Jag har varit sjuk. Svininlfuensa?
Nä.
Det var nog bara en vanlig förkylning. Men jag var rätt död i fredags. Åkte till jobbet fast jag kände mig dålig på torsdagskvällen, trodde att jag bara var trött. Men det resulterade i att jag satt som en zombie och slöhängde + dreglade i kontorsstolen hela dagen, utan att få destu mera utfört. Så... jag har varit sjukledig i måndagst och tisdagst p.g.a. förkylning. Kände mig riktigt tiptop igår kväll, men märkligt nog, så känner jag mig faktiskt lite hängig nu. Hade sjuk hals imorse och så... Kanske jag är allergisk? Mot mitt jobb.... hm... tål att tänkas på.
Hursomhelst är jag inte den enda som varit sjuk.

HE-Man hade laddat ner nåt fult program på MIN dator (varför???) och samtidigt lyckats få med ett trevligt virus. Han körde ett pencillinprogram på datorn, men nej. Det var ett fult och lurigt virus som gömde sig och smet undan. Multiresistent bakteria i 00100-form. Not najs.
Nå, virus hängde envist kvar och kapade nätet för oss.
Så... HE-Mans lösning nr. 2 var att köra en systemåterställning och lägga tillbaka datorn i samma läge som den varit två dagar tidigare, dvs. ta bort ALLT som sparat under de senaste två dygnen.

Det var ju en bra idé.

Problemet var abra att idén nog var lite FÖR bra. Systemåterställningen tog nämligen bort ALLT. Typ... Hursomhelst så var datorn kaputt.
Den hade nog fått lite svinis den, istället för mig.

Det tog HE-Man fleeera dagar att bota datorn, men nu är den frisk. Tack och lov.
Friska och krya, både jag och "datskin". Najs, najs.
Så nu är jag tillbaka.

I'll be back... *he he*
Just så.

7 kommentarer:

linaa sa...

SV: ja d e ju tyvär så. o hundtok som man är så älskar man ju o prata om hundarna. Dem är ju dessutom ganska ofta med hem till folk:D
hoppas du får en bra dag!

Hilea sa...

Ja svininfluensan vill man inte ha;)

Det går bra att sova i bilen=) Jag har ju datorn iaf=) men hade varit skönt att ha kyl med sig med och kanske en micro o tv;) hehe

Hilea sa...

Ja svininfluensan vill man inte ha;)

Det går bra att sova i bilen=) Jag har ju datorn iaf=) men hade varit skönt att ha kyl med sig med och kanske en micro o tv;) hehe

zeca63 sa...

Kramiz!!

Åsa sa...

Nu har jag en ny tävling på min blogg.

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12091957

Kika gärna in o va med!

Andréa sa...

Sv: Kul att du är med och tävlar :) Och vilken bra blogg du har!

** SANDI ** sa...

Tack själv! Du har en riktigt nice blogg tjejen :)

Det blir en ny tävling nu senare idag om du är nyfiken *ler*
Ha en störtskön måndag!

/Kramar från en bloggtös till en annan..