måndag 6 juli 2009

Mysteriet med morgonmålet

Imorse när jag och HE-Man vaknat och, efter en stunds telefonterapi med en kompis och småmys med korvhunden, konstaterade att vi nog borde stiga upp nu, så säger HE-Man:

"Men hur ska vi göra nu? Vem ska laga morgonmål åt oss?"

Så går det när man bott på hotell i en vecka.
Kanske det var den egentliga orsaken till att jag inte kom mig för att äta nåt imorse. Kanske jag hade glömt bort hur man gör frukost?


Fast ärligt talat, om detdär var vad man blivit serverad på sängen förra måndagen, hur lockad blir man då av en halvtråkig yoghurt och gammalt bröd?

5 kommentarer:

paula sa...

så mysigt med denna frukost
mmm imorgon skall jag nog ha en sådan frukost
ha det gott
kramiz

Laura sa...

Oj ja det förstår jag, haha. Man har ju en tendens av naturen att vara lat... det är i sådana här situationer det visar sig ;) Tack för din söta kommentar hos mig! Så nu får jag vara med på din tack-lista? Inte illa alls! Kram!!

Jojo sa...

Hahahha, bjud in grannfrun att göra ert morgonmål för en liten lant i mån =)

Nä, det är inte i xtra köket, det ska ja ha mats o riva ut snart, han ska bara förstå det själv först ;)

Det är i spelrummet, ser du snedtaket på bilderna? Det är i hörnet mot trappan, genast då man kommer in i rummet.. Hänger du me?

J

Helena sa...

Hej! Det finns inget bättre (eller det finns det visst men...) än hotellfrukost, bara att sitta i flera timmar och njuta av gott pålägg och frukt osv... Man får se till att lyxa till det lite hemma också ibland, men svårt är det. Kram Helena

Lena sa...

Kul att du vill vara med :) förstår dig med frukosten :D ha en go dag
Kram Lena