onsdag 4 maj 2011

Vad göra?

Usch så slö jag är.
Jag skulle ju egentligen vilja ha lust att sitta i syrummet och vara lite kreativ, sy och fixa på barnvagnen som såsmåningom kommer att behövas och helt enkelt producera nåt! Men jag orkar inte. Jag är så otroligt slööööööö...

Vet inte om det beror på Räkan, förkylningen (som ännu inte riktigt gett med sig) eller det underbart härliga faktumet att jag drog ut en visdomstand i fredagst och ännu är sjuk av det.
Sidospår om visdomstanden: Tandläkaren sa att under hennes 35 år i arbetet har hon kanske stött på runt 10 fall av tänder som min visdomstand. Det vill säga ett härligt praktexemplar med hela 4 rötter istället för de sedvanliga 3. Kan ju säga att den satt rätt hårt åt...
Eller kanske det är en kombination av alla tre saker?

Hursomhelst så känns det som att det enda jag vill och orkar göra är att ligga i soffan, läsa en bra bok och äta onyttigheter (godis, ostbågar, saft, glass...). Tyvärr har jag ingen bra bok just nu. Eller ska vi säga, jag har ingen bra bok som jag inte redan läst X antal gånger. Glass, ostbågar och godis, det har jag. Men.... då borde man ju vara duktig och inte äta en massa onyttigheter och bli tjock-fet.

Jag VILL äta godis och slöa, för jag orkar inte annat. Men jag vill också att jag skulle vilja sy, för det känns liksom lite roligare ändå. Men tungt.

Vilket dilemma. (och i-landsproblem)

4 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej fröken!

Tack för att du länkar så fint til min utlottning, lycka till! kramkram Hillevi

Hedvig sa...

Usch, hatar när man blir så där apatisk.. Krya på dig, eller kanske ska man säga pigga på dig?

Lilla huset på prärien sa...

He he - men det är enkelt! Det är bara att äta på när du känner för det. De extra kilona tar du tag i när du känner för det också :) Lycka till!

/ J

Hildas hem - Sofia sa...

Hoppas att du mår bättre nu. Glass, ostbågar och glass är den bästa medicinen :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia