söndag 23 januari 2011

Söndag

Ja... inte har jag handarbetat nåt denhär veckan i alla fall. Men jag har gjort massor med andra saker. Bl.a. gått på loppis och inhandlat en ny matta till köket. Tidigare hade vi en svart-grå matta i vårt svart-vita kök. Men jag tröttnade på den och då jag såg den nyvävda knallrosa mattan på loppis så var det inget svårt val.
Snyggt med lite färginjektion denhär tiden på året. Speciellt då jag bara väntar på påsken! Köpte också en bukett med olikfärgade (bl.a. rosa) tulpaner och några pastelliga ljus som jag pyntat med här hemma. Det i kombination med att jag och HE-Man äntligen kom oss för att göra en lite ordentligare städning, så gör att vårt hem känns lite fräschare och finare. Så nu känner jag att jag igen fått inspiration att "pyssla" lite. Tänkte försöka mig på att ta fram stickningen och kanske tillverka en och annan pannlapp, i rosa förstås.

Om någon undrar över den konstiga formen på vasen så kan jag ju bara säga att den är av egen design. En av våra katter brukar nämligen ha som vana att peta på allt man sätter i en vas. Slutresultatet brukar vara en vält vas och vatten över hela golvet. Därför bad jag HE-Man limma fast en tallrik under vasen. Problemet löst! Hur mycket kissen än petar så kan hon inte välta vasen.

1 kommentar:

Emma sa...

Vilken smart lösning!Verkligen!!
Och vilka vackra blommor :)
Kul att du deltar i min tävling :)