tisdag 18 januari 2011

Semester

Jag och Korvhunden tröttnade på vårt hem. Vi ville ha semester. Eller tja... jag vet ju faktiskt inte hur trött Korvhunden var på det hela, men jag var i alla fall trött på att bara sitta hemma och glo och att höra He-Mans surpluttande avundsjuka på att jag inte behöver (kan?!) åka och jobba varje dag. Så jag och Korvhunden tog vårt pick och pack och emigrerade norrut.

Mamma är på södernsemester, varför lillebror bor hos mamma och sköter kreaturen samt håller ställningarna vilket ledde till att lillebrors lägenhet var ledig och tom. Perfekt! Korvhunden känner sig hemma hos lillebror och kan "show me the ropes" i lägenheten, som dom säger på engelska, så vi bad vänligt om att få låna bostaden ett tag. Så sedan igår kväll är jag och Korven stadsbor. Mycket trevligt!
Nära till butiker, loppis, syskon, kompisar etc. plus den extremt stora fördelen att man kan gå ut och gå med hunden efter kl. 16.30 om dagarna. Det är nämligen så modernt här i stan att de lyser upp vägarna då det blir mörkt. Tänka sig! Så här ser man ju faktiskt var man går. Perfekt, än en gång.

Så nåt handarbetande har jag inte hunnit med sen "flytten", vi har varit för upptagna med att gå på långpromenad, göra kaffe-bulle-visister och gå på loppis. Men kanske min gamla UFO-stickning (UnFinished Objects, ni vet) åker fram nu ikväll. Eller kanske imorgon. Jag är faktiskt ganska trött av all aktivering och Korven har somnat på soffan för länge sen...

1 kommentar:

Amanda sa...

Hej Fiffi! Din kusin Amanda här. Jag undrar ifall du möjligtvis råkar ha kontakter som kan sy klänningar? Jag är en aning desperat eftersom äldstes dans äger rum om mindre än en månad och jag bara har en fantasi om en klänning än så länge. Vad jag så desperat behöver är alltså någon som helst har skills inom både sömnad och tankeläsning. I och för sig är klänningen inte så avancerad att sy så tankeläsarskillsen kanske jag klara mig utan i värsta fall. Hur som helst, är tacksam för svar, och står detta inte att finna så får jag helt enkelt fortsätta leta.