måndag 30 augusti 2010

14 dagars returrätt

Ni vet väl att i dom flesta affärer så kan man lämna tillbaka grejorna man köpt så länge man gör det inom 14 dagar. Och om man handlar på t.ex. TV-shop så brukar man ju få till och med 30 dagars returrätt.

Kanske det är så att ju dyrare produkt destu längre tid har man på sig att ångra köpet?

Hur tror ni det är med äkta män då? Kanske man kan få 14 års returrätt på dom? Nå, 14 år är väl lite väl lång period. Det kan ju hända att den äkta maken ifråga redan är aningens "uppnött" då och inte får man ju lämna tillbaka saker på grund av att de helt enkelt använts sönder. Ungefär som att garantin inte gäller för normalt slitage.
Men säg 14 månader då? Kan man få 14 månaders returrätt på sin man?

I och för sig så räckte det ju ändå inte till. För i så fall gick min retur-tid ut igår. Fast ingenting har ju öppet på söndagar (eller jo, det har det ju visst nuförtiden), men om vi kör på det att ingenting har öppet på söndagar så borde jag ju rimligtvisw ännu hinna returnera HE-Man idag. Och om man inte kan få pengarna tillbaka utan måste byta till en annan man så kan jag nog tänka mig att lägga lite emellan och uppgradera honom till en nyare version.

Men å andra sidan så brukar det ju inte vara returrätt på saker som t.ex. underkläder och badkläder. Kanske det samma gäller äkta man? Jag menar, inte har jag ju använt honom som bikini heller, men ja.... you get my point? Så kanske det ändå inte är möjligt?
HE-Man kanske har tur och får stanna lite till i alla fall.

Men det beror nog bara på att returtiden inte gäller.

Inga kommentarer: