lördag 21 augusti 2010

Tur

Här sitter jag nu, mitt i natten, ensam och övergiven.
Jag steg upp ungefär kl. 9 imorse och åkte iväg på Juthbacka marknad med en kompis. Att gå runt där tar ju hela halva dagen (det är väl typ Finlands största loppis med hundratals försäljare) och har sett så mycket saker att det snurrar i huvudet. Men, jag var duktig och handlade inte upp alla mina pengar.

På väg hem så fick jag dock tag i HE-Man (som vägrat följa med) och blev meddelad att han skulle överge mig. Ja, inte helt och hållet, men för en natt. Och det är ju sk*ttrist, att sitta ensam hemma en lördagskväll. Så då åkte jag förbi lillasyster en sväng och gick sen på bio med lillebror.

Fast efter en händelsefull dag så är det ju liksom bara ännu tråkigare att åka hem till ett tomt hus. Speciellt när det är mörkt och regnigt. Men, jag hade lite tur i alla fall. Alltså trots övergivande äkta män och så... för jag såg att jag gått och vunnit den första bloggtävlingen jag deltagit i sen mitt bloggsommarlov tog slut. Jippiiiii för mig!

Så nu ska jag bara maila till miiaoo, som ordnade tävlingen, och sen ska jag gå upp och sova. Så god natt och jippiii på er allihopa!
Den fina blusen jag vann i miiaoos tävling

1 kommentar:

Elin Damberg sa...

Din första bloggvinst - och så vinner du en helt galet snygg BLUS. Mina varmaste och mest avundsjuka gratulationer! ;-)

Kramar till dig!
Elin (f.d. Rana)