fredag 20 augusti 2010

Katter

Jag fick ett mail av HE-Man idag, med en länk till en video.
Säkert kunde jag lägga in videon direkt här, men jag vet inte hur man gör och jag orkar inte ta reda på det.

Men om du har 2½ minut extra, så gå titta på filmen. Varenda person som har, eller har haft, en katt kommer att känna igen sig.
Det finns några filmer till också, jag ska i alla fall titta på dom nu.

*mjau*

Ja, nog är dom ju bra att ha ibland, katterna. Men när dumma lill-kissen nu hållit mig vaken, från och till, i fyra nätter i sträck så börjar man bli lite småirriterad.
Lill-kissen sportar med att väcka mig på nätterna genom att spinna högt och knåda min dyna. Detta gör hon för att jag ska kunna väcka HE-Man (som inte vaknar trots kissens enträgna försök till tillämpning av superkrafterna mega-knåd och super-spinn) som då sen i sin tur ska lyfta på täcket och släppa in henne. Efter en stund får hon för varmt, hoppar ner ur sängen, bara för att återkomma ungefär en timme senare när hon igen känner sig mogen för lite sovmys i HE-Mans armhåla.

I natt blev jag så irriterad att istället för att lyfta kattskrället på HE-Mans ansikte, som jag vanligtvis gör, så flängde jag iväg henne på golvet. Det enda det ledde till var att hon tyckte att det var en extremt rolig lek och hoppade upp i sängen igen, fort som f*n, och fortsatte knåda. Antagligen hoppades hon på att jag skulle kasta iväg henne en gång till, men då vaknade HE-Man och räddade min sömn genom att lyfta på täcket, än en gång.

1 kommentar:

Maria sa...

Gud vad sött! Vår katt ska upp i sängen och bitas på varenda kroppsdel som sticker ut från täcket. Vilket lett till att hon inte får vara i sovrummet om natten..