torsdag 9 september 2010

I valet och kvalet

Jag och HE-Man har varit duktiga denhär veckan och äntligen isolerat de sista rummen på vinden. Det känns verkligen bra när jag nu vet att det inte är länge till som jag måste bo på en byggarbetsplats. Visst är det mycket kvar att göra, lägga på gipsskivor, spackla, måla osv. Men det känns som att grundarbetet är färdigt nu, bara ytorna kvar.

Så då kommer man till det verkligt svåra, vilken tapet ska vi välja???


Vi har bestämt oss för Grove Garden från Osborne & Little, men vilken färg vet vi inte ännu. Att den ska vara turkos är bestämt, men tapeten finns ju i två turkosa nyanser. Själv tycker jag att den till vänster är finare på grund av att jag tycker bättre om den turkosa nyansen och silverdetaljerna på den tapeten. Fast å andra sidan är det ju så kul med de färgglada fåglarna på den högra tapeten...

Nå, vi fick hem tapetprover på posten igår, så det blir väl att fundera lite till. Det lär ju ta nån månad ännu innan vi kommer så långt att vi kan börja tapetsera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

definitivt den till vänster :)
/J

Adara - teckningar, foton ,drömmar sa...

Det var kul att du var med och tävlade, kanske bättre lycka nästa gång! ;)

tapeten till vänster, tycker jag helt klart! :)

Ha en fin dag!
Kram