tisdag 17 november 2009

Ledig, ledig, ledig....

Har ni hört den låten?
Vet inte vad den heter, men det är väl Mange Schmidt som sjunger den.

"Jag vill vara ledig, ledig, ledig"

Ja, det vill jag.

Jag har tusen och en miljon saker att göra där hemma. Viktiga saker. Roliga saker.
Jag har inte TID att vara på jobbet. Verkligen inte.

Mitt jobb är inte kul. Tyvärr är min lön rätt trevlig och åtminstone sist jag kollade så sitter lönen och jobbet oundviklgen ihop. Tyvärr.
Men jag funderar lite på att ta ledigt ett par dagar så jag hinner uträtta nåt där hemma. dels vill jag ju bygga på huset, nu när jag äntligen fått tummen ur och börjat göra nåt på vinden igen. Dels så vill jag vara hemma och SY. Dockan fick hår igår, men jag orade inte frisera det. Dessutom är hon ännu naken, så som gud (dvs JAG) skapade henne. Stackarn. Och så ska jag ju på marknad nästa vecka och måste sy lite grejs dit också.

*suck* Jag har verkligen inte tid att jobba. Eller kanske jag ska ta med symaskinen till jobbet och så växlar jag lite mellan symaskinen och datorn. Sätter dom bredvid varandra på skrivbordet och bara rullar mellan dom med kontorsstolen?

Äh, det går ju inte!
Nå, hursomhelst så kan Fröken Eko snart säga att jag blivit liiiite mer MMB i mitt levnadssätt. Igår kom nämligen några gubbz och installerade vår nya värmepump. Idag ska den kopplas ihop med borrhålet på gården och så får vi börja värma huset med MMB-ig bergsvärme.
*jippiii*

1 kommentar:

Maria sa...

Du får se fram emot lite julledighet, för du ska väl ha lite semester i december?

Kram på dig!!