måndag 16 november 2009

Titta vad jag har gjort!

Denhär helgen har jag varit lite motsägelsefull, typ...
Jag har både varit väldigt produktiv, men samtidigt inte åstadkommit nånting. Fast det beror ju på hur man ser på saken också. Hursomhelst så har jag haft hela helgen ledig, men inte spikat en enda spik eller sågat en enda planka. Total åstadskomslöshet, men så kan man ju inte säga.

Istället har jag bara lekt hela helgen. Det vills säga jag har lekt med symaskinen och sytt. Planen var att jag skulle sy en julklappsdocka till min systerdotter. Hittade ett snyggt mönster på nätet, som visserligen såg väldigt litet ut, men jag trodde det skulle vara OK.
Nå, på lördagen sydde jag docka nr 1, som blev ungefär lika stor som en Barbie. Inte direkt det jag var ute efter då det är en flicka på ~1½ år som ska få den. Så då hade jag mig en "trevlig" stund framför daton på söndags-förmiddan då jag kämpade lite med Paint och (skitsatansbajsiga) Open Office. Jag kunde konstatera att Open Office suger och att Paint är dåligt men åtminstone funkar någotsånär okej.

Här ser ni i alla fall en bild av resultaten hittills. Dockan till vänster är (surpirse, surprise) den mindre dockan jag sydde på lördagen. Hon är ju klar sånär som på lite snören som måste klippas av.
Den stora dockan (till höger, ifall ni inte förstod det själva) var söndagens projekt. Jag kortade av benen och armarna lite också, förutom att förstora mönstret, så att dockan skulle få lite mer "bebisproportioner", vilket lyckades ganska bra. Stora Dockan ser ju ännu lite scary ut, tycker jag själv. Kanske det beror på att endast ett öga är klart? Så nu har den liksom ett bra öga och ett "scary eye" *hu*
Skallig är den ju också. Men det hinner jag säkert fixa till jul.

Jo, om nån undrar så är den lilla dockan ca 20 cm hög och den stora dockan ~35 cm hög.

1 kommentar:

Jojo sa...

Ser ju jättebra ut! Kan kopiera mönstret av dig nångång så kan ja sy en till Stins Felicia, typ till ett års dan :)

Bra! Snabba på me kläderna nu så får vi se :)

J