onsdag 2 november 2011

Award, jag är så braaaaa

Fick en award av Hedvig häromdagen *jippiiii* jag ä lixom bara BÄST, jag ÄGER!
(Vadå, syns det att jag tillbringar mina dagar på fjortis-spelsidor nuförtiden?)

Följande frågar ska besvaras:

1. Varför började du blogga?
Min syster skaffade en blogg, som jag var inne och kikade på lite nu som då. Såg att hon hade en tjusig bild i sidospalten med bildtexten "tävling". Och i mina öron lät det bara *ka-ching* och dollartecknen flimradde framför ögonen på mig, det var ju gratis! Jag tyckte det var så extremt bra att folk ville lotta ut grejor gratis, jag menar allt gratis är ju bra, ja... Så jag började blogg för att få vara med i bloggtävlingar, kan jag ju erkänna *he he* Och tänka sig, jag har vunnit flera. Om nån är intresserad av vad jag vunnit så har jag en lista längst ner i högra sidospalten med länkar till de bloggar jag vunnit från senast. Faktiskt så var det också via en bloggtävling som jag hittade till Hedvigs blogg.

2. Vilka bloggar följer du?
Det är några olika... Tyvärr så är det flera av mina gamla favoritbloggar som inte finns mer. Men några av de jag aktivt följer nu är Hedvig, Hanna, Maria och syrran.

3. Favoritfärg(er)?

Hmmm.... jag antar att jag TROR att jag är en sån som tycker om färggranna saker. Men då man kikar i min garderob så är det svart, grått och mörkblått som regerar... Och fastän jag försökte köpa färggranna kläder till Räkan så märker jag att det är de mörka jag tycker bäst om. Så jag antar att svart och mörkrött, mörkblått och lila får vara mina favoriter. Fast det beror ju på vad vi pratar om. Är det vin säger jag vitt, läppstift = rött och för pengar blir det blålila.

4. Favoritfilm?
Hmmm... svårt. Vilken kategori pratar vi om? Om det är 80-tals High Schooll movies så är det självfallet Can't Buy Me Love (med Patrick Dempsey *uuuh*). Zombiefilmer: 28 days later eller Dawn of the Dead. I kategorin "snygga filmer" så vinner 300 helt klart, men den måste ses på stooor bild och med jäkla bra ljud, ett riktigt konstverk!

5. Vilka länder drömmer du om att besöka och varför?
Skottland/UK var länge ett drömresemål, men nu har jag ju varit där hela två gånger, så det blir till att komma på nåt annat. Skulle vara rätt sugen på att åka på solsemester någon gång också, har aldrig gjort det nämligen. Kanske Grekland eller Kroatien, det ser ut att vara så vackert där med det turkosblåa havet. Och så vaaaaarmt *aaah*

Och så ska awarden skickas vidare till fem andra, få se vem det blir då. Måste nog fundera ett tag på det (och så ska Räkan ha mat nu), så jag får be att få återkomma på den punkten

2 kommentarer:

Hedvig sa...

He he, sicket "erkännande" ;)
Och zombiefiler, låter bra det...!

linns beautybox sa...

Hej!
Nu är tävlingen för oriflames sminkkit avslutat. Om du inte vann kommer nu två nya chanser till tävlingar.
Vinn valfritt iphoneskal/tillbehör här: http://beautyboxen.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-ett-valfritt-iphoneskal.html#comment
Vinn exklusiva hårprodukter från Sachajuans frisörserie här: http://beautyboxen.blogg.se/2011/november/tavling-vinn-harvard-fran-sachajuan.html#comment
Lycka till!