måndag 28 november 2011

Länge sen sist...

...men det beror bara på att jag haft fullt upp med att smida världsomvälvande planer. Jag har t.ex. sytt en massa (tja, relativt sett) urtjusiga saker (igen, relativt sett) som jag försökt kränga på marknad igår. Det gick sådär. Det kunde ha gått bättre, men bra mycket sämre också. Så jag är helt nöjd.
Dessutom hade jag ju kommit på att jag inte ens ville sälja allt jag hade med mig... Exempelvis pekböckerna jag sytt så tog jag mer än gärna med mig hem igen. De var så tidskrävande att jag nog hellre ger bort dom till de bebisar jag känner än säljer dm (till för lågt pris...) på marknad till okända människor. Så nu har jag en julklapp klar till Räkan (men skvallra inte åt honom!).

En annan sak, som då kan placera sig i kategorin "världsomvälvande", som jag kommit på (förutom de ypperliga tuttbanden (nej, inte band man ska sätta på sina bröst, utan "nappband" på finlandssvenska) och pekböckerna) är en produkt som skulle passa perfekt på TV-shop. Jag tänkte nämligen att då Räkan så småningom kommer att börja krypa omkring här hemma så kunde jag designa ett par supersnajdiga byxor åt honom, med matchande vantar, som har mikrofibertyg på strategiska ställen så som handflatorna, knäna och kanske också rumpan. Så istället för att skita ner golven så skulle han göra dom blänkande fina istället under sin framfart. Bra idé eller vad!?

Nu måste jag ju dock bara söka om patent på den innan någon annan knycker den och blir miljonär på min uppfinning.

1 kommentar:

Hedvig sa...

Ha ha, fick roliga visioner i huvudet av "tuttbanden" ;)