söndag 11 september 2011

Dagens

Idag har jag faktiskt haft lite tid att sitta i hobbyrummet, mellan Räkans matpauser, tygblöjstvätt och blöjbyten. Jag har absolut inget emot att vara i vårat badrum, så fint och stort som det är, men det börjar kännas som att jag tillbringar största delen av min tid där med att endera smutsa ner eller tvätta blöjor, byta nerspydda kläder eller själv ta mig en tvåminuters kisspaus (då är det mycket roligare att vara där när vistelsen innebär en entimmes blötläggning i badkaret med tillhörande choklad och en bra bok). Så då var det riktigt roligt att få göra nåt annat emellanåt, även om mitt hobbyfierande visade sig gå under samma tema som badrumsbesöken, det vill säga blöjor.


Vi använder ImseVimses flanellblöjor åt Räkan och jag konstaterade idag att modellen är väldigt simpel. Så då försökte jag mig på att sy en egen blöja. Det är egentligen "bara" en innerblöja som ska användas tillsammans med en yttre skalblöja. Men skalblöjor har vi ju från förr så jag sydde en frottéblöja i samma modell som de innerblöjor vi nu använder.

Räkan håller på att testa prototypen som bäst. Är ni intresserade av resultatet kan jag be honom avlägga rapport här efter testet.

Inga kommentarer: