måndag 21 december 2009

Julstök hela helgen

Ja usch.

Julen är ju nog kul, även om jag har väääldigt svårt för att få dendär speciella julkänslan att infinna sig. Men nåt som inte är kul är ju allt som måste göras FÖRE. Usch å fy för att julstäda. Men ibland måste man ju nog göra sånt också. Om vi nu inte städade och skurade ur kylskåpet i ala fall en gång i året, till jul, så hade väl snart tanterna från Rent Hus fått komma och hälsa på hos oss. För vem kommer på på en vanlig lrdag att nu, nu ska vi börja skura kylskåp!? Inte jag i alla fall.

Så i lördagst tog jag och HE-Man tag i projektet Julstäd 2009. Det tog heeeeela dagen och halva natten. I shit you not. Vi städade till klockan fyra på söndags morgonen. Men sen var det rent!
Och trött som en liten 19-årig partyprisse var man dagen efter. Har ännu inte hämtat mig efter sviterna. Fast det kan nog också ha nåt att göra med den lilla gris-sprutan jag fick förra veckan, who knows?

Julgranen kom in igår också. Den är väldigt frodig, i alla fall på en del av granen. Toppen är lite klen. Så när jag hängde i glittret och bollarna ser den lite reumatisk och sned ut, på nåt sätt. Men det gör inget. HE-Man tyckte den var fin ändå. Det tyckte jag med.

3 kommentarer:

Inas sa...

Hej Vännen!
Visst är det härligt, dan före dan före doppardagen och det är snart jul. Hoppas att ni har det bra i julstressen och att ni hinner ta det lugnt nu innan jul. Jag hoppas att ni får en underbar jul och ett riktigt gott nytt år önskar jag er. Goa kramar Ina

Samlerskan sa...

Julklapp på väg men den hinner nog inte komma före julafton så det blir mer som en nyårspresent.

clea sa...

Hej!
så att du var en av de som, för ett ganska bra tag sedan, vann en plattång hos Underluggen. Jag vann också! fast 3-5 pris. Missade dock detta totalt och han kontaktade inte mig så jag undrar om du kanske har hans mailadress så jag kan kontakta honom? För bloggen hans ligger nere.
GOD JUL! kram, clea