måndag 7 maj 2012

Mors dag

Här i Finland firar vi mors dag nu på söndag. Min allra första mors dag in the recieving end, så att säga...
Med mors dag på intågande så har bilden nedan cirkulerat på nätet, har jag märkt. 

Nån som sett den? Nå hur som haver... den tanken som slog mig då jag såg denna för första gången var inte det att scenariot var välbekant, utan det att för min del så snackar vi lite "mom-ception" på det hela (halvdålig hänsyftning till filmen Inception, om ni sett den, kanske ni sett "catceptions" också då?). Ja, vart lämnade jag nu...
Jo, momception på texten.... För mig var det inte bara ovanstående som var sant, det gick aningens längre. Typ, du vet att ditt liv har förändrats när din man säger åt dig "Jag kan nog passa den lilla snorgrisen en stund, så kan du åka och handla. Det blir väl skoj? Så får du en stund för dig själv!" med ett vänligt, medkännande leende.
That's quality time folks!

Trevlig mors dag i förskott till alla mammor av alla de slag!

Inga kommentarer: