söndag 3 juli 2011

Semester

Har lite semester nu (inte för att jag haft nåt annat än "semester" de senaste månaderna ändå) och håller mig borta från datorn i mån av möjlighet...

Nåt jag bland annat sysslat med under tiden är att ugnssteka alla mammas stekpannor och plåtar och rasta hennes hund. Men så kan det gå då man ska värma en (äcklig) fryspizza och inte kollar att ugnen är tom förrän man sätter på den. Fast i ärlighetens namn är det såpass länge sedan jag bott med/hos mamma sist att jag totalt glömt bort att hon använder ugnen som förvaringsställe för sina stekpannor. Dock förstår jag att det behövs, det skulle ni också göra om ni såg hennes kök. Inte för att det är stökigt, men det är... tja.... tämligen fullt, om vi säger så.

Såg en skymt av ett Martha Stewart-program på tv:n här om dagen. Ni som läst mina äldre inlägg vet säkert vad jag tycker om tant Martha. Man kan väl säga att hon är en person som jag älskar att hata, samt häpnas över. Nå, inte helt osökt kom jag då att tänka på Marthas WT-klon (WT = white trash, ifall ni inte visste det) Sandra Lee.
Råkade "hitta" henne förra hösten. och om jag älskar att hata MS, så älskar jag att förfasas över Sandra Lee. Hon har ett tv-program som heter Semi-Homemade with Sandra Lee. kan verkligen inte förstå hur ett sånt hemlagat b-program kan visas på en stor tv-kanal, men till min förtjusning gör det det ändå. Tyvärr så visas det ju inte här.

Kom på att det var ett tag sedan jag raidat youtube på Sandra Lee-klipp, så nu ska jag faktiskt sitta framför datorn en liten stund och se om jag kan hitta nåt nytt, bra klipp att titta på.
För er som inte är bekant med Sandra från förr kan jag rekommendera detta klipp, det ger en en bra bild över "tonen" på programmet. Sen kan jag också bjuda på detta somriga klipp, för att vi helt enkelt ska komma i semesterstämning allihopa.
Yum!

Obs! Glöm inte att läsa kommentarerna på youtube-klippen!

***

Tillägg:

Tittade just på detta klipp. Sandra Lee verkar tycka om att göra kakor i olika former. Det måste dock vara nåt väldigt viktigt jag missat här... för jag har alltid trött att det viktigaste med en kaka är inte hur den ser ut, utan hur den smakar. För en kakas huvudsakliga syfte är väl att ätas?
Men varför sätter man då sååå himla mycket tid på att få kakan att se "fin" och "hemlagad" ut? Om hon istället bara struntade i kakmixen och bakade en kaka från grunden så skulle det a) gå snabbare b) bli billigare och c) smaka godare.

Fast det är väl bara jag som inte hänger med i svängarna. Det viktigaste är väl att det ser snyggt och "proffsigt" ut, inte att det smakar gott. Har t.o.m. förstått att man nuförtiden (i USA) köper bröllopskakor gjorda av styrox så att de ska kunna stå framme och se tjusiga ut hela dagen. Sen serverar man gästerna torr "köpiskaka" från butiken...

1 kommentar:

Hedvig sa...

Vill också ha semester...
Och sno flaggkonceptet du! Det var förvånansvärt enkelt faktiskt... :)