lördag 11 juni 2011

Sommarlov

Vilken sommarlovskänsla det varit den senaste veckan! Jag har suttit ute vid det nyoljade utebordet, på de nyinköpta utestolarna och ätit frukost (läs lunch) varje morgon denhär veckan. Idag, då HE-Man också varit ledig, så har vi frukosterat tillsammans. Och Korvhunden har lekt på gården samt tog en kortare rymning ner i ett skitdike så jag fick bada honom sen.

Sen har HE-Man lekt med sin nya telefon heeeeela dagen och jag har vilat på soffan, eftersom det varit så j*kla varmt inatt att jag inte kunnat sova. HE-Man har också svettats som en gris under natten, märkte jag (kanske p.g.a. att han envisas med att sova med täcket på, oberoende hur varmt det än är?) och har tydligen drömt mardrömmar om det. Han berättade att han drömde att han var instängd med en massa elaka små apor som kissade på honom. Misstänker att det var hans egen svett som gav honom mardrömmar.....

Nå, vi har varit flitiga idag också och målat väggarna i det sista ofärdiga rummet på vinden! Det tog sin lilla tid, men nu är det äntligen klart. Tänk vad fort det kan gå bara man får tummen ur, och där har den suttit envist uppkörd i ett halvår nu, så det var på tiden.

Nu ska vi steka köttbullar, titta på film och campa i vardagsrummet. Vad kan ge mer sommarlovskänsla än det? Vi bestämde oss för att övernatta i bäddsoffan i vardagsrummet inatt, eftersom det är svalare där än i sovrummet på vinden. Kanske vi bygger en koja under matsalsbordet då också, när vi nu en gång är på G.

1 kommentar:

Hedvig sa...

Usch ja, jag avskyr när det är så här varmt när man ska sova. Förra året sov jag på balkongen när det var som värst...