lördag 28 maj 2011

Tråkigt väder = tråkig dag

Usch vilken tråkig dag det har varit.
Det har varit mulet och grått hela dagen och då känns det, på nåt konstigt sätt, som att dagen aldrig börjar "på riktigt". Det är som att det är kväll hela dagen istället och jag har ingen lust att göra nånting. Och även om jag gör nåt, så känns det efteråt som att jag inte gjort nåt. Very strange...

Idag har jag ju visserligen rensat "trädgårdslandet", sått sallad och morötter med HE-Man, åkt och handlat, lagat mat och ätit. Men det känns som att jag lika bra hade kunnat ligga i sängen och slöa hela dagen.
Nä, jag måste nog gå ut igen. Får ta med Korvhunden och MP#-spelaren på en promenad och se om det avhjälper situationen nåt.

Förresten, nån som känner för att komma hit och sy på ett förskräckligt kantband åt mig? Det är endast EN söm som fattas på överdraget till barnvagnen, och jag har dragit mig för att sy den sömmen i nästan en vecka. Så mycket avskyr jag kantband. Orsak? Jag tycker aldrig att de blir bra. Fula j*vlar, dedär kantbanden... Men ibland så funkar det inte med nåt annat.

Inga kommentarer: